NE ARAMIŞTINIZ?

Lütfen aramak istediğiniz kelimeyi giriniz.

2 Zamanlı Benzinli Motor Çalıştırma ve Bakımı

TANITIM

Tarım, Bahçe ve Orman makinelerinde 2 zamanlı benzinli motorların kullanımı, motor çalıştırılması ve bakımı.

Kolay ve kısa maddeler halinde 2 zamanlı Tarım, Bahçe ve Orman makineleri motorlarının detaylarını vereceğiz. Daha detaylı bilgi için lütfen Mapaş servislerinden destek alınız!!!

2 ZAMANLI MOTOR;


İçten yanmalı bir motor tipidir. Daha yaygın olarak kullanılan dört zamanlı motordan farkı, pistonun lineer hareketlerinde 4 yerine 2 stroka sahip olmasıdır. Fakat bu iki strokta, 4 zamanlı motorda oluşan 4 işlemde (emme, sıkıştırma, yanma, egzoz) meydana gelmektedir. Yani emme ve sıkıştırma 1 strokta, yanma ve egzoz 1 strokta yapılır.


Çalışma Prensibi:


Emme ve sıkıştırma:
Bu motor tipinde emme ve egzoz sübapları yoktur. Emme ve egzoz işlemleri silindir içinde oluşan basınç farkları vasıtası ile yapılır. Piston yukarı hareket ederken, üst kısımdaki karışımı silindir içinde sıkıştırmaya başlar. Bu esnada pistonun yukarı hareketi ile krank bölümünde bir vakum oluşur ve karışım krank bölümüne dolar. Bu karışım yakıt, yağ ve hava karışımıdır. Sıkışan karışım buji ile ateşlenir ve patlama oluşur. Çıkan enerji pistonu aşağı iter.


Yanma ve Egzoz:
Pistonun aşağı itilmesi ile egzoz çıkışı açılıp, emiş ağzı kapanır. Yanma sonucu ortaya çıkan atık gaz, egzoz borusundan atılır. Pistonun hareketi ile aşağıda sıkışan karışım, taşıma cebinin açılması ile pistonun üst kısmına dolar. Üst kısma yeni karışım dolması ve egzoz gazının tamamen atılması ile çevrim tamamlanır ve diğer çevrim başlar.


Avantaj ve Dezavantajları:
*İki zamanlı motor, dört zamanlı motora göre daha basit ve az maliyetlidir.
*Soğuk havalarda çalıştırılması daha kolaydır.
*Yakıt karışımının bir kısmı yanmadan egzoz gazı ile atıldığı için çevre ve yakıt ekonomisi konularında başarılı değildir.
*Yakıt karışımının pistonun üst kısma ulaşması krank bölümü ile sağlandığından, krank bölümü devamlı yağlamaya maruz değildir ve yağlama yakıt karışımı içine karıştırılan yağ ile olur. Bu yağın yakılması çevre açısından zararlıdır.
*İki strokta çalıştığı için pistonun her yukarı çıkışında yanma olur ve aşırı ısınma meydana gelir.


Kullanıldıkları Yerler:
Genelde küçük yapıdaki benzin motorları iki zamanlı olarak kullanılırlar. Motosiklet, bazı küçük teknelerde, scooter, kar motosikletleri,model uçaklar,motorlu bahçe araçlarında (motorlu testere, tırpan, ilaçlama, çit kesme makinası vb.) kullanılırlar. 

    

   
 

 

ADIM ADIM İLERLEYELİM;

1- Kullanıcının güvenliği için mutlaka koruyucu ekipman kullanılmalıdır. Tarım, Bahçe ve Orman makineleri (tırpan, hızar,testere, çit kesme, budama motoru vb.) kullanırken dikkat edilmesi gereken bir durumdur.

          

2- Makineniz için Benzin +Yağ karışımı ölçekli yapılmalıdır ( yağ özelliğine göre - ALCO Marka motor yağı kullanımını öneririz.)

Örn:1 lt benzine + 20 ml Alco Yağ dışarda temiz bir kapta karıştırılıp depoya konulmalıdır. Özellikle motorlu testere, tırpan, çit kesme, budama grubu makinelerde benzin ve yağ dışarıda güzelce karıştırıldığından emin olunmalıdır. Uzun süre önce karıştırılmış benzin ve 2 zamanlı motor yağı kabın içerisinde de ayrışır. Bundan ötürü ara ara çalkalamak çok önemlidir. Echo motorlu testere, http://mapas.com.tr/urunler/benzinli-testere/374,,13 Echo motorlu tırpanlar, Kawasaki tırpan, Echo budama testereleri, Kawasaki ve Echo çit kesme makineleri, Kawasaki toprak burgu makinesi, Echo yüksek dal kesme ve Kawasaki 2 zamanlı motorlar...

 

3- Karbüratör üzerindeki benzin pompasına 4-5 kez basılarak benzinin gelmesi sağlanır ve jigle kolu kapalı konuma alınarak Çalıştırma ipinin boşluğu alınarak ip hızlıca çekilir. Boşta kalan el ile makinenizi tutarsanız güzenliğiniz açısından önemli olur. Üstün Japon markaları KAWASAKI ve ECHO markaları sizlerin daha iyi hizmet alabilmesi için hazırdır.

 

4- Motorlu tırpanlar için : Çalıştırma İpi Birkaç çekmeden sonra makine çalışır ve jigle kolu açık konuma alınır. Özellikle Kawasaki ve ECHO tırpanlarda güçlü motor beygiri olduğu için dikkatl olunmalıdır.

 

5- Motorlu testereler için: Çalıştırma İpi Birkaç çekmeden sonra makine çalışır gibi olur fakat çalışmaz, jigle kolu açık konuma alınarak tekrar ip çekilir motor yüksek devirde çalışır. Gaza bastığınızda motor rölanti ayarına geçer. Makinenin fren kolu kontrol edilir, eğer makine frende ise Fren kolu açık konuma getirilir.

 

6- Hava filtresi çalışma alanın durumuna göre temiz tutulmalı (günlük temizlenmelidir). Özellikle hızar ve tırpanlarda tozlu arazilerde çalışıldığı için bu konuya özel önem verilmelidir. Her türlü makinede hava filtresi çok fonksiyonel olduğu için sık sık temizlemek ( hava filtresi tipine göre temizleme yapmak) önemlidir.

 

7 -Motorlu testereler için zincir yağı kullanılmalı kalitesi çok mühimdir (Öneri:ALCO.011) yanık yağ kesinlikle kullanılmamalıdır.

 

8- Motorlu tırpanlar için Şaft ve aktarma organları çalışma durumuna göre gres yağı ile günlük yağlanmalı (Öneri:ALCO .030).

 

9- Makine mutlaka 1 saat çalışma sonrası 10 dakika dinlendirilmelidir.

 

Bizi Sosyal Medya hesaplarımızdan Takip Etmeyi Lütfen Unutmayınız.

Facebook; https://www.facebook.com/mapasmakineithalat/

Instagram; https://www.instagram.com/mapas_as/

Youtube; https://www.youtube.com/channel/UCAPFAdg6Irg6blBkmsav19Q

Teşekkürler.

Column 1/4

Scepteur occaecat cupidatat proident sunt culpa deserunt mollit anim laborum. Sed perspiciatis unde omnis natus error voluptatem accusantium dolorem laudantium. Scepteur occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error.

Scepteur occaecat cupidatat proident sunt culpa deserunt mollit anim laborum. Sed perspiciatis unde omnis natus error voluptatem accusantium dolorem laudantium. Scepteur occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error.

Column 1/4

Scepteur occaecat cupidatat proident sunt culpa deserunt mollit anim laborum. Sed perspiciatis unde omnis natus error voluptatem accusantium dolorem laudantium. Scepteur occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error.

Scepteur occaecat cupidatat proident sunt culpa deserunt mollit anim laborum. Sed perspiciatis unde omnis natus error voluptatem accusantium dolorem laudantium. Scepteur occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error.

Column 1/4

Scepteur occaecat cupidatat proident sunt culpa deserunt mollit anim laborum. Sed perspiciatis unde omnis natus error voluptatem accusantium dolorem laudantium. Scepteur occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error.

Scepteur occaecat cupidatat proident sunt culpa deserunt mollit anim laborum. Sed perspiciatis unde omnis natus error voluptatem accusantium dolorem laudantium. Scepteur occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error.

Column 1/4

Scepteur occaecat cupidatat proident sunt culpa deserunt mollit anim laborum. Sed perspiciatis unde omnis natus error voluptatem accusantium dolorem laudantium. Scepteur occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error.

Scepteur occaecat cupidatat proident sunt culpa deserunt mollit anim laborum. Sed perspiciatis unde omnis natus error voluptatem accusantium dolorem laudantium. Scepteur occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error.

Column 1/4

Column 1/4

Column 1/4

Column 1/4